Projekt Indywidualizacja Nauczania Uczniów Klas I-III w Gminie Władysławów
PROJEKT INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA UCZNIÓW KLAS I-III W GMINIE WŁADYSŁAWÓW
W ramach realizacji projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w Szkole Podstawowej w Wyszynie odbywają się dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów:
- zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-przyrodnicze
- zajęcia artystyczne dla dzieci uzdolnionych wokalno-tanecznie
- zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania teatralne
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w nauce języka angielskiego
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ZDOLNOŚCI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
Zajęcia rozwijające zdolności matematyczno-przyrodnicze prowadzone są
z uczniami klasy trzeciej. Głównym celem zajęć jest wspomaganie wszechstronnego
i harmonijnego rozwoju uczniów, rozwijanie zainteresowań, aktywizowanie i zachęcanie do podejmowania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów. Dzieci prowadzą obserwacje przyrodnicze, odkrywają tajemnice przyrody na drodze eksperymentów, doskonalą umiejętność logicznego myślenia, oraz wyciągania wniosków. Zdobytą wiedzę wykorzystują w praktyce.
Prowadząca zajęcia: Katarzyna Wiśniewska
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE DLA DZIECI UZDOLNIONYCH WOKALNO - TANECZNIE
Zajęcia wokalno-taneczne przeznaczone są dla uczniów klasy pierwszej. Skupiają się one w szczególności na nauce popularnych piosenek z towarzyszeniem instrumentów perkusyjnych oraz tańców dostosowanych do wieku dzieci. Doskonaleniu umiejętności muzycznych i wokalnych sprzyjają ćwiczenia z emisji głosu, poczucia rytmu, kształtujące słuch i wyobraźnię uczestników w tworzeniu własnych interpretacji ruchowych.
Prowadząca zajęcia: Alicja Płóciennik
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UZDOLNIENIA I ZAINTERESOWANIA TEATRALNE
Głównym celem zajęć jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości uczniów poprzez rozwijanie indywidualnych uzdolnień i zainteresowań teatralnych, pobudzanie i usprawnianie procesów percepcji wizualnej oraz kształcenia wrażliwości estetycznej. W ramach zajęć dzieci z klasy drugiej mają możliwość poznania ciekawych form teatralnych, mogą wykazać się inwencją twórczą, pobudzać własną wyobraźnię, kształtować poczucie piękna.
Prowadząca zajęcia: Ewa Pusz
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE DLA DZIECI
Z TRUDNOŚCIAMI W NAUCE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Zajęcia skierowane są do uczniów, którzy w nauce języka angielskiego nie potrafią się jeszcze odnaleźć i którym opanowanie nawet najbardziej podstawowego słownictwa sprawia trudności. Celem zajęć jest:
- wyrównywanie braków edukacyjnych z języka angielskiego
- rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim
- uświadomienie, że nauka języka obcego może sprawiać radość
- wyrabianie właściwego stosunku do pracy i motywacji do nauki
- zaznajomienie z możliwościami nauki z wykorzystaniem Internetu
Prowadząca zajęcia: Małgorzata Klimaszewska I półrocze, Roksana Kulig II półrocze
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
Głównym celem zajęć jest rozwijanie elementarnych i podstawowych umiejętności czytania i pisania z uwzględnieniem umiejętności dziecka, jego doświadczenia i charakteru specyficznych trudności w uczeniu się. Praca w grupie zajęciowej umożliwia uczniowi rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej oraz analizy i syntezy słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także doskonalenie sprawności manualnej, grafomotoryki. Na zajęciach wykorzystywane są bajki terapeutyczne, które pokazują dzieciom najbliższą rzeczywistość, ukazują im wzory zachowań, pobudzają je do myślenia i rozbudzają wewnętrznie. Kształcą umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wprowadzają miłą, pogodną, pełną życzliwości i szacunku atmosferę na zajęciach. Dzięki zastosowaniu atrakcyjnych pomocy dydaktycznych dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach oraz rozwijają swoją motywację do pracy nad swoimi trudnościami.
Prowadząca zajęcia: Gabriela Bartczak
Dodane przez administrator
dnia styczeń 16 2013 03:41:42 ˇ
670 Czytań